Terug naar cases kringel

GoFastForward: maximaal resultaat met contentsprint

2017 - 2018

Twaalf weken lang heb ik samen met bedrijfsjournalist Job Hulsman kwalitatief inhoudelijke content gemaakt en gedeeld voor opdrachtgever GoFastForward, een jaarprogramma voor ondernemers die een volgende stap willen zetten met hun bedrijf. Doel van deze contentsprint: GoFastForward en het jaarprogramma onder de aandacht brengen bij de doelgroep.

De Vraag

GoFastForward start ieder jaar drie jaarprogramma’s. Per jaarprogramma werken tien tot veertien ondernemers onder begeleiding van coaches een jaar lang aan hun bedrijven. De ondernemers komen vijf keer twee dagen bij elkaar. De vraag van de opdrachtgever aan ons: hoe kunnen we de interesse van ondernemers voor onze programma’s vergroten, zodat het ons minder moeite kost om de groepen te vullen en we nog meer energie kunnen steken in de inhoud?

De Aanpak

Hoe overtuig je drukke en ambitieuze ondernemers ervan om zich in te schrijven voor een cursus van een jaar met bijbehorende prijs? Best een uitdaging, aangezien ondernemers niet over één nacht ijs gaan bij de keuze voor zo’n inschrijving.

We kozen ervoor om de meerwaarde van het jaarprogramma van GoFastForward te laten zien door….de meerwaarde te laten zien. Maar dan op social. Op een social manier. Dus verpakt in snackable video’s, interviews en quotesMet als doel een community van groeiondernemers om GoFastForward heen te verzamelen. De vijver waaruit GoFastForward vist, wordt zo inhoudelijk opgewarmd, gevoed en vergroot.

Met o.a. interviews, leestips, videocolleges en blogs van GoFastForward-coaches, deelnemers en experts, hebben we indirect laten zien wat het programma doet met ondernemers en bedrijven. Deze verhalen hebben we zowel in geschreven vorm als in video-vorm gedeeld via de sociale kanalen Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube, de website en het magazine Sprout.

Contentsprint

Uitdaging bij het maken van deze verhalen was de beperkte beschikbaarheid van de GoFastForward-coaches. Daarom hebben we gekozen voor een contentsprint met een duidelijk begin (een kick-off) en een eind (de nieuwsbrief, een soort samenvatting van zes weken content rondom één thema). Zo hebben we het voor onze opdrachtgever heel behapbaar gemaakt, zonder concessies te hoeven doen op de inhoud. In elk geschreven stuk hebben we lezers bovendien aangemoedigd om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief, waardoor we ondernemers duurzaam aan GoFastForward kunnen binden.

Resultaat

De aanpak en contentstrategie hebben hun nut bewezen. Het bereik van GoFastForward steeg in deze periode met 351%, het aantal bezoekers op de website met 436% en het aantal inschrijvingen voor de nieuwsbrief met 325%.

De contentsprint als aanpak blijkt voor zowel mij als de opdrachtgever goed te werken. De modulaire aanpak is bovendien heel goed door te meten en te rapporteren, waardoor in een nieuwe sprint de content geoptimaliseerd kan worden. 

Terug
Contentmix voor GofFastFoward

Resultaat

  • kringel Organisch bereik +351%
  • kringel Bezoekers website: +436%
  • kringel Nieuwsbriefabonnees: +325%
achtergrond afbeelding

Samen aan de slag? Leuk!

Neem contact op