Terug naar cases kringel

88 ambassadeurs bereiken een miljoen Nederlanders

Augustus 2019

Zorgen dat het dragen van oordoppen met muziekfilter heel normaal wordt.

Om die ambitie waar te maken startte Het PR Bureau in opdracht van Veiligheid NL de movement #PluginPartyOn. Het PR Bureau vroeg RdB Communicatie het online concept uit te werken, de digitale middelen te ontwikkelen en de community van ambassadeurs te managen.

De Movement

De PluginPartyon Movement is een virtuele movement bestaande uit ambassadeurs die on- en offline het dragen van oordoppen promoten.

Na een uitvoerige online campagne schrijven 156 ambassadeurs zich in. 88 ambassadeurs voldoen aan de eisen en sluiten zich definitief aan bij de movement. Ze komen uit het hele land en hebben een connectie met het thema gehoorschade.

Acht weken lang zetten de ambassadeurs zich in om via sociale media zoveel mogelijk vrienden, familie en collega’s op te roepen oordoppen te dragen op muziekevenementen. Het resulteert in tientallen video’s, posts en stories over het belang van het dragen van oordoppen. Samen bereiken de berichten 71.861 mensen.

Whatsapp, badges en slimme deelknoppen

De ambassadeurs ontvangen wekelijks een opdracht of aanmoediging via Whatsapp, zoals het maken van een festivalselfie waarop de ambassadeur oordoppen draagt. Met het vervullen van deze opdrachten, verdienen de ambassadeurs ‘supports’. Per vijfentwintig supports verdienen de ambassadeurs een badge. Naast dat de ambassadeurs supports krijgen door deze opdrachten, ontvangen ze ook supports van vrienden, familie en (on)bekenden. Hiermee geven die aan dat ze de Movement steunen.

Een online leaderbord op het persoonlijke profiel van ambassadeurs geeft inzicht in het aantal behaalde supports en badges. Het profiel bevat ook een persoonlijk interview waarin de ambassadeur uitlegt waarom hij of zij de movement ondersteunt. Met slimme deelknoppen kunnen ambassadeurs en bezoekers het profiel van een ambassadeur delen, voorzien van een foto, quote en uitleg van de ambassadeur zelf.

Hyper lokale en relevante Facebookcampagnes

Nog slimmer dan de deelknoppen, is de Facebookcampagne die we ontwikkelen. Of eigenlijk, de 88 Facebookcampagnes. We ontwikkelen met een complex script 88 campagnes waarmee we de leeftijdgenoten van de ambassadeur in zijn of haar woonplaats targetten. Hyper lokaal en super relevant dus. De campagnes helpen de ambassadeurs tractie te krijgen en het grote bereik moedigt hen aan om nog mooiere content te maken.

Hetzelfde script gebruiken we om 88 unieke interviews te ontwikkelen, welke te lezen zijn op de website van Metro. Zo heeft elke ambassadeur zijn eigen interview op Metro.nl!

Onze werkzaamheden

RdB Communicatie was verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het platform van de movement, de betaalde Facebookcampagnes, de webcare, het community management met de ambassadeur en alle content op de socialmedia-kanalen. Wij werkten in opdracht van Het PR Bureau, verantwoordelijk voor het project management, het concept, de media-aandacht en de samenwerking met verschillende influencers.

Resultaten

De campagne was een groot succes. 156 ambassadeurs schreven zich in, 88 van hen werden geselecteerd. Samen bereikten zij 71.861 mensen, resulteren in 1.782 supports. De bijbehorende campagnes en de artikelen op Metro.nl bereikten 881.279 Nederlanders. 27.000 van hen bezochten de website. Verschillende landelijke (Radio1) en lokale media (Omroep Zeeland) besteedden aandacht aan de campagne.

Samen met de ambassadeurs bereikten we meer dan een miljoen Nederlanders en hebben we gezorgd voor veel meer oordoppen in het uitgaansleven. Plug in, Party on!

Terug

Resultaat

  • kringel Bereik ambassadeurs 71.861
  • kringel Bereik campagne 881.279
  • kringel Supports 1.782
achtergrond afbeelding

Samen aan de slag? Leuk!

Neem contact op