Terug naar blog kringel

RdB Charity Challenge: een snelkookpan met impact

11/02/2019 door Rico den Burger

·

RdB Communicatie

14 december 2018 was voor RdB Communicatie een bijzondere dag. We organiseerden de allereerste RdB Charity Challenge. Een dag met veel nieuwe kennismakingen, verhitte discussies en goede ideeën. Het doel? In een zo korte mogelijke tijd, zoveel mogelijk goede doelen kosteloos helpen. En dat is gelukt.

Vier goede doelen. Dat aantal schreef zich na een open uitnodiging via Deedmob in voor de challenge. Na een concrete briefing zijn we aan de slag gegaan om op 14 december onze oplossingen en adviezen te presenteren. Onze werkzaamheden voor Amsta en Boost The World licht ik graag uit.

Amsta
Zorginstelling Amsta heeft honderden actieve vrijwilligers die actief zijn door heel Amsterdam, maar vaak op verschillende momenten en verschillende locaties .Het is niet duidelijk wie wanneer en via welk communicatiemiddel bereikbaar is. Samen met Amsta hebben we daarom een simpel en digitaal communicatiecontract opgesteld, waarin afspraken vastgelegd worden over waar, hoe vaak, wanneer en op welke manier er contact is tussen Amsta en de specifieke vrijwilliger. Zo ontstaat er een communicatieplan op maat. Het is een relatief kleine oplossing, die binnen Amsta veel impact heeft.

Boost The World
En dan de vraag van Boost The World. Die was voor ons dichter bij huis: een concrete social media strategie voor het verspreiden van de boodschap van Boost The World en het werven van donaties voor een school in Afrika. En dat kunnen we! We hebben het verhaal van Boost The World gestructureerd en de boodschap verwerkt in een passende contentstrategie. Oprichtster en directrice van Boost The World Rosanne van Zalingen zegt: ‘’RdB Communicatie heeft ons met De Charity Challenge helderheid en structuur gegeven, maar vooral ook een stevig strategisch fundament.’’

De Charity Challange heeft ons de kans gegeven om onder hoge tijdsdruk te werken aan verschillende opdrachten. In acht uur tijd briefing tot advies een concreet advies. En dat meerdere keren achter elkaar. Deze ‘snelkookpan’ heeft geresulteerd in oplossingen en ideeën die we ook voor huidige klanten in kunnen en willen zetten.

‘’Zowel de opdrachtgevers als de vraagstukken waren nieuw, waardoor we uitgedaagd werden anders te werken en te denken dan normaal’’ – Caroline, collega RdB Communicatie

Een betere wereld
De Charity Challenge is één van de manieren waarop RdB Communicatie probeert bij te dragen aan een betere wereld. Ik wil andere organisaties dan ook aanmoedigen dit ook te doen. Organiseren we de volgende Charity Challenge samen? Wat mij betreft wel!

Ben je benieuwd hoe Deedmob terugkijkt op de Charity Challenge? Lees hier hun artikel: Charity Challenge, where entrepreneurship meets social impact

Terug
achtergrond afbeelding
kringel

Op Steenworp Afstand, mijn nieuwsbrief over gebiedsmarketing.

Schrijf je gratis in en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van gebiedsmarketing en vastgoedpromotie.

  • Unieke inzichten
  • Onregelmatige nieuwsbrief
  • De laatste ontwikkelingen
kringel